Nooit meer zadelpijn !!

Wat te doen aan zadelpijn? Hoe kunt u zadelpijn voorkomen? Dit zijn twee vragen die door een hele hoop fietsers worden gesteld. Deze pijnklachten komen het meest voor tijdens een fietstocht.

nooit meer zadelpijnMensen praten nog steeds weinig over het onderwerp zadelpijn, daarom ook deze site. Hier kunt u veel vinden over het onderwerp zadelpijn en wij zullen u proberen zoveel mogelijk te informeren over dit onderwerp.
Wat is zadelpijn eigenlijk?

Zadelpijn is er in verschillende soorten. Zadelpijn kan worden veroorzaakt door dat zenuwen en bloedvaten worden dichtgedrukt en door het schuren huid tegen huid ohet schuren van huid tegen uw (fiets). Het zijn dus gewoon pijnlijke plekken op uw lichaam. Bij normale pijntjes is het meestal het beste om het met rust te laten en te wachten tot het overgaat en geneest. Dit geld voor zadelpijn ook, maar als u hier last van krijgt en u moet nog een paar uur fietsen is het iets vervelender. Zadelpijn kan er zelfs voor zorgen dat uw huid wegschuurd. Hieronder staan een aantal tips om het te voorkomen en te verhelpen v

Voorkomen en verhelpen van zadelpijn.

Als de zadelpijn die wordt veroorzaakt door open huid kunnen gaan infecteren door dat er bacteriën zijn binnengedrongen en een infectie veroorzaken. Dit kan in de meeste gevallen worden verholpen door een antibiotische crème te gebruiken. Maar het is beter om te voorkomen dan te genezen. Daarom hieronder een aantal punten waar u op moet letten.

  • Controleer of het op de juiste hoogte staat. Als deze te hoog staat gaan de heupen op en neer langs het zadel en zal dit veel schuren veroorzaken en dan voornamelijk huid tegen huid en huid tegen broek. Waardoor u dus schuurplekken krijgt en dus een open huid.  En dus kans op een infectie.
  • Probeer wat vaker te verzitten op uw zadel, ga bijvoorbeeld iets meer naar achteren zitten, daar is namelijk wat meer ondersteuning en dus minder druk. Beweeg ook wat van voor naar achteren om zo de druk steeds te verplaatsen.
  • Probeer ook wat vaker te gaan staan op u pedalen, dit zorgt ervoor dat de druk afneemt en het weefsel en de spieren de tijd krijgen om zich te herstellen. Of stap regelmatig even van uw fiets af en loop een stukje met de fiets in uw hand.
  • Zorg dat u een goede fietsbroek heeft die van binnen is gevoerd met vocht opnemend materiaal, die ook naadloos is en geen stiksels of zoom bevat op plekken waar u het zadel raakt. Door deze maatregel kunt u al een hoop ellende voorkomen.
  • U kunt uw fietsbroek ook met antibacterieel wasmiddel wassen, zorg wel dat u uw fietsbroek goed uit spoelt zodat er geen zeepresten in achter blijven.
  • Ook moet u kritisch naar u zadel kijken er zijn veel verschillende en van de ene zult u meer last krijgen dan bij de andere, vraag bij uw fietsenhandel voor de beste zadel.
  • Ook moet u uw zadel af en toe insmeren of invetten zodat deze zacht blijft.
  • Smeer uw huid in met vochtinbrengende verstevigende bodylotion.

Als u niets anders kan dan verder fietsen zorg dan dat u 1 van de onderstaande dingen bij u heeft of uitvoert om de pijn wat te verzachten:

  • verdovende gelEen crème die vet is zodat de huid niet gaat schuren maar langs elkaar heen glijden.
  • Trek een andere fietsbroek aan.
  • Een verdovende gel gebruiken en het plaatselijk verdoven.
  • Een pijnstiller slikken of een ontstekingsremmend middel.
  • De hoogte van de zadel verstellen.

Als er al een open plek is gevormd en er een infectie is opgetreden kunt u deze het beste gelijk insmeren met een antibacteriële creme. Deze kunt u bij de drogist kopen, maak de plek wel eerst goed schoon. Vraag eventueel uw dokter om een crème. Verzorg uw open plekken goed, negeer deze zeker niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

css.php